سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

کیک شکلاتی

کیک شکلاتی

مواد لازم برای کیک شکلاتی

 

کیک شکلاتی یک دسر بی نظیر برای عصرانه می باشد که بافتی لطیف و خوشمزه دارد.

پودر کاکائوی تیره یک سوم فنجان
آب داغ ۱ فنجان
کره هم دما با اتاق سه چهارم فنجان
شکر قهوه ای تیره ۱ و یک چهارم فنجان
تخم مرغ هم دما با اتاق ۲ شماره بزرگ
خامه ترش هم دما با اتاق یک سوم فنجان
عصاره وانیل ۱ قاشق چایخوری
آرد سه چهارم فنجان
آرد کیک نصف فنجان
بکینگ پودر ۱ قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
مواد لازم برای کرم کره شکلاتی ساده
کره هم دما با اتاق ۱ فنجان
پودر شکر ۳ فنجان
پودر کاکائو نصف فنجان
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شیر یا خامه ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای آیسینگ شکلاتی
شکلات ۷۲ درصد رنده شده ۸۵ گرم
خامه قنادی ۸۵ گرم
اوریو شکلاتی برای تزئین
ویفر سیگاری شکلاتی برای تزئین
شکلات به میزان ی دلخواه برای تزئین

طرز تهیه :

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود . دو قالب گرد ۱۵ سانتی را با کاغذ روغنی پوشانده و چرب کنید و کناری بگذارید .شکلات ، پودر کاکائو و آب داغ را مخلوط کرده هم بزنید تا شکلات ذوب شود و کناری بگذارید خنک شود تا دست را نسوزاند .
کره و شکر قهوه ای را در کاسه ی همزن ریخته هم بزنید تا کرمی و پوک شود . تخم مرغ را اضافه کرده پس از مدتی خامه ترش و وانیل را هم اضافه کنید .
آرد ، آرد کیک ، بکینگ پود و نمک را با هم مخلوط نمایید . یک سوم مخلوط آرد با به کاسه همزن اضافه کرده با سرعت کم هم بزنید تا مخلوط کشود . نیمی از مخلوط شکلاتی را اضافه کنید سپس یک سوم از آرد و پس از آن نیمه ی سایر مخلوط شکلاتی را اضافه کرده یکدست که شد یک سوم باقیمانده از آرد را هم اضافه کنید هر جا که نیاز بود همزن را خاموش کرده و خمیر را از اطراف و کف کاسه جمع کنید و به هم زدن تداوم دهید .
خمیر را به میزان ی مساوی بین دو قالبی که مهیا کرده اید تقسیم نموده رویشان را صاف کنید و به مدت نیم ساعت در فر بگذارید بپزد ( پس از ۱۵ دقیقه قالب را بچرخانید تا هر دو طرفش یکسان بپزد ) چنانچه خلال دندان وسط کیک زدید و خمیری به آن نچسبید میتوانید کیک ها را از فر خارج بیاورید . ۵ دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتند سپس با کاردک اطراف کیک را از قالب جدا کرده روی توری سیمی برگردانید تا کاملا خنک شود .
طرز تهیه کرم کره شکلاتی ساده :
پس ازین که کیک کاملا خنک شد کرم رویش را مهیا کنید .کره را در کاسه همزن ریخته و با سر پدالی همزن بزنید تا نرم شد . پودر شکر و پودر کاکائو را با هم الک کرده حین همم زدن با سرعت پایین در سه مرحله به کره اضافه کنید . نمک و شیر را اضافه نموده به هم زدن تداوم دهید تا یکدست شود . چنانچه غلظت کرم بیش از حد بود میتوانید ۱ قاشق ۱ قاشق شیر اضافه کرده هم بزنید تا به غلظت خوب برسد و چنانچه کرم رقیق شده بود می توانید ۱ قاشق ۱ قاشق پودر شکر اضافه کنید تا غلیظ شود .

طرز تهیه آیسینگ شکلاتی :

خامه را در یک ظرف کوچک روی حرارت بگذارید و هر از گاهی هم بزنید تا از اطراف آغاز به ریز جوش زدن کنید سپس روی شکلات ها ریخته و رویش را بپوشانید و ۳ دقیقه صبر کنید و سپس به آرامی هم بزنید تا یکدست شود و حدود ۸ – ۱۰ دقیقه کناری بگذارید از حرارت بیوفتد و کمی غلیظ شود .

برای تزئین کیک :

کیک ها را در قالب گذاشته با یک چاقوی دندانه دار بزرگ قسمت هایی که پف کرده اند را برش بزنید و صاف کنید سپس کیک را از پهنا برش بزنید تا ۴ لایه کیک داشته باشید . بین لایه ها ی کیک را لایه ای ضخیم از کرم شکلاتی کشیده و روی هم سوارشان کنید و سپس یک لایه نازک کرم شکلاتی دور تا دور کیک بکشید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید خنک شود پس از آن مجدد یک لایه ضخیم کره شکلاتی روی کیک کشیده و صافش کنید و نیم ساعت سایر در یخچال بگذارید خنک شود .
در این مرحله گاناش شکلاتی را مهیا کرده از حرارت که افتاد روی یک را با آن پر کنید و با وسایل دلخواهتان بلافاصله رویش را تزئین کنید و ۱۰ دقیقه کیک را در یخچال بگذارید که شکلات کمی خودش را بگیرد و بلافاصله سرو نمایید .
چنانچه تا زمان پذیرایی فاصله ی زیادی مانده کیک ر در یخچال نگهداری کنید و شکلات را صحیح پیش از پذیرایی روی کیک بریزید چون چنانچه کیک را با شکلات در یخچال بگذارید هنگام برش کیک شکلات ها میشکنند و بهتر هست هنگام سرو حالت نیمه جامد داشته باشند.
کیک شکلاتی

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.