سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

معرفی کتاب خودت باش دختر

کتاب خود باش دختر

زیرکانه‌ترین راه برای تسلط بر جامعه، محدود کردن زنان آن جامعه است!
زیرا زنانِ اسیر، هرگز قادر نخواهند بود انسان‌هایی آگاه و آزادی‌خواه پرورش دهند!
قادر نخواهند بود با عشق و آرامش مردانشان را در جدال با زندگی همراهی کنند…

یکی از راه های موثر برای توانمندی زنان ، مطالعه کتاب در خصوص توانمندی زنان میباشد . از این رو با معرفی کتاب خودت باش دختر، قصد داریم گامی به سوی این هدف بر داریم.

ریچل هالیس در کتاب خودت باش دختر ما را به دنیای پرانرژی خود می‌برد که اگرچه ایده‌آل نیست، اما پر از انرژی مثبت و حال خوب است.

مقدمه کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر، پر از داستان‌های عجیب، خنده‌دار و تلخ است که ریچل هالیس از زندگی شخصی‌اش تعریف می‌کند و از این طریق آموخته‌هایش، هر کدام از این تجارب را در اختیار زنانی می‌گذارد که چالش‌هایی مشابه او داشته‌اند.

در ابتدا قدری با او و زندگی‌اش آشنا می‌شویم: ریچل که در کالیفرنیا و در خانواده‌ای با مشکلات زیاد متولد شده، بعد از خودکشی برادرش و به اوج رسیدن مشکلات خانوادگی به این بینش می‌رسد که داشتن زندگی موفق و البته شاد، تنها و تنها به خودش بستگی دارد و این انتخاب اوست که شادی‌ها و موفقیت‌ها را در پی دارد، نه محیط و اطرافیانش. او بعد از مهاجرت و ادامه‌ی زندگی در لس‌آنجلس، تصمیم به ازدواج می‌گیرد. او اکنون سه فرزند دارد و در کارش بسیار موفق است. تجربه‌ٔ سه دهه زندگی، به او درس‌های زیادی آموخته و با توجه به اینکه بسیار فعال است و شوق زندگی دارد، کوله‌بار تجربیاتش آن‌قدر پر شده که تصمیم به بازگو کردن آنها در قالب کتاب خودت باش دختر کرده و روی سخنش زنانی است که حس خوشبختی ندارند.

ریچل هالیس معتقد است آنچه که او تا کنون از سرگذرانده است، تجربه و روزمره‌ای مشابه دیگر زنان در سراسر دنیا و با فرهنگ‌های مختلف است. کتاب خودت باش دختر در بیست فصل تألیف شده و در مورد بیست دروغ رایجی است که به خودمان می‌گوییم. از دید نویسنده این دروغ‌ها مانع از آن می‌شوند که خود واقعی و قدرت شگفت‌انگیزمان را بروز دهیم. او در این باره این‌گونه می‌گوید: «این کتاب درباره‌ی بسیاری از دروغ‌های دردناک و یک حقیقت مهم است. کدام حقیقت؟ تو و فقط خودِ تو مسئول آدمی هستی که می‌شوی و همچنین مسئول میزان شادی و رضایتی هستی که از زندگی داری. علاوه‌براین باید تمام دروغ‌هایی را که در طول زندگی به خودتان گفته‌اید، شناسایی کنید و همه‌ٔ آنها را از بین ببرید.»

آنچه که این اثر را محبوب و در لیست پرفروش‌های آمازون و نیویورک تایمز قرار داده، شهامتی است که نویسنده در بیان حتی جزئی‌ترین و شخصی‌ترین اتفاقات زندگی‌اش دارد. این باعث شده تا مخاطب بیش از پیش با نویسنده و ماجراهایش احساس نزدیکی کند و همین، پذیرفتن آنچه که نویسنده قصد ارائه‌ی آن را دارد، از سوی مخاطب راحت‌‌تر کرده است.

او با بیان این حقایق تمام تلاشش را به کار گرفته تا خود را به مخاطب نزدیک کند و بگوید: من هم مشکلات و ضعف‌های تو را دارم ولی خودم را دوست دارم و انتخاب کرده‌ام که شاد باشم.

شاد زیستن

این تلاش‌های صادقانه و لحن صمیمی به‌قدری دلنشین است که مخاطب حس می‌کند با دوستی صمیمی هم‌نشین است و این همان انتظاری است که از هر کتابی می‌رود و ریچل هالیس به‌خوبی آن را انجام داده است؛ تا جایی که صمیمیت، انرژی مثبت و هیجان نویسنده ملموس است و این همان ویژگی متمایز و ویژه‌ٔ این اثر است.

آنچه که نویسنده در پی‌ آن است آگاهی دادن درباره اهمیت مسائلی مانند توجه به خود، احترام به خود و دوست داشتن خودتان است.

ریچل هالیس

ریچل هالیس، زاده ی 9 ژانویه ی 1983، سخنران انگیزشی، وبلاگ نویس و نویسنده ی آمریکایی است. کتاب خودپروری او با عنوان «خودت باش دختر» بیش از هفده هفته در فهرست پرفروش ترین کتاب های نیویورک تایمز قرار داشته است.

ریچل هالیس
کتابخوانی

گوشه ای از متن کتاب خودت باش دختر

اگر کرم ابریشم بخواهد تا ابد کرم ابریشم بماند، اگر به این نتیجه برسد که آشوب و دردسرهای تبدیل شدنش خارج از توان تحملش است ، هرگز نخواهد فهمید که میتوانسته تبدیل به چه موجودی شود.

به نظر شما این تغییر کلی در زندگی اش دردناک نیست؟ فکر نمیکنید ترسناک و دشوار است؟

البته که هست. اما اگر او با ترسش مقابله نمیکرد، اگر اجازه نمیداد تغییرات او را به آن کسی که واقعا هست تبدیل کند ، ما هرگز نمیفهمیدیم او چه موجود زیبایی است و خودش هم هرگز نمی فهمید که میتوان پرواز کند.

خرید کتاب خودت باش دختر
خرید فایل pdf کتاب خودت باش دختر

کتاب شرمنده نباش دختر

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.