سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

اگه تو در راه رشد کردن هستی هیچوقت از رفتن یک آدم نترس

با به زور نگه داشتن یک آدم توی زندگیت فقط راه ورود جریان های جدید رو برای خودت متوقف میکنی شاید جهان آدم خیلی بهتری نسبت به اونیکه تو الان براش داری خودتو به در و دیوار میزنی در نظر داشته باشه پس به دیگران نچسب، روی خودت سرمایه گذاری کن، خودتو بزرگ کن تا آدمی که هم اندازه تو باشه وارد زندگیت بشه

سوده هروی
دوره عزت نفس تا اعتماد بنفس

شجاعت چیزی نیست که با آن متولد شده‌ باشید، اگرچه چیزی هم نیست که بتوانید یک شبه آن را کسب کنید. مانند همه‌ی خصوصیات اخلاقی مطلوب، برای پرورش شجاعت نیز باید تلاش کنید. جوئل رانیون (Joel Runyon) عضو ستاد مرکزی ایمپاسیبل (Impossible) روند رشد و توسعه‌ی شجاعت را خیلی ساده توضیح داده است. اگر می‌خواهید شجاع شوید باید:

  1. از چیزی بترسید.
  2. هر طور که شده با آن روبه‌رو شوید.
  3. نسبت به اولین باری که با آن روبه‌رو شدید، کمتر بترسید.
  4. آن را تکرار کنید.

در غیر این صورت تنها یک راه دیگر وجود دارد:

  1. از چیزی بترسید.
  2. هیچ‌ کاری انجام ندهید.
  3. همچنان از آن بترسید!

البته همیشه هم این‌طور نیست که بگوییم: «هر طور شده با آن روبه‌رو شوید!» (شاید شما از شیر و گرگ و پلنگ بترسید. در این صورت من اصلا توصیه نمی‌کنم که بروید و با آنها روبه‌رو شوید!) باید توجه کرد که شجاعت همان‌قدر که در مورد درک خطرهاست، در مورد پذیرفتن آنها نیز هست. اینکه بی‌مقدمه بپریم وسط ماجرا، لزوما شجاعت محسوب نمی‌شود، بلکه می‌تواند کاملا احمقانه باشد. شجاعت به معنای آن است که چطور بتوانیم به دفعات، حس عدم اطمینانی را که در اغلب موارد باعث شکل‌گیری ترس می‌شود، به یک ریسک محاسبه‌شده و قابل‌پذیرش تبدیل کنیم.


حتما بخوانید: ۹ عادت افرادی که ذهنی قدرتمند دارند


متأسفانه، خیلی سخت است که در برابر چیزی شجاع باشید که هیچ‌وقت تاکنون آن را تجربه نکرده‌اید. با انجام دادن کاری که از آن واهمه دارید، ذره‌‌ذره و نرم‌نرمک، تمام حس عدم اطمینانی را که نسبت به آن دارید، از بین می‌برید. اگر از ارتفاع می‌ترسید، به یک جای بلند و مرتفع بروید. البته لازم نیست همان ابتدا به جاهای خیلی بلند بروید، بلکه در همان حدی که همچنان باعث ترس شما شود کافی است. آن را تجربه کنید. حس کنید. دفعه‌ی بعد به جایی که کمی بلندتر است بروید. وقتی این کار را می‌کنید، می‌بینید که واقعا آن‌قدر هم که به نظر می‌رسید، ترسناک نبود. هر بار که این کار را تکرار می‌کنید، شجاع‌تر می‌شوید. فضانوردان نیز با استفاده از چنین تکنیکی برای رفتن به فضا آماده می‌شوند. آنها یاد می‌گیرند چگونه کم‌کم از پس چالش‌ها برآیند، از چیزهایی که یاد گرفته‌اند استفاده می‌کنند تا بیش از پیش آماده شوند و سپس آنها را اعمال می‌کنند. زمانی که آنها به فضا پرتاب می‌شوند، تنها چیزی که باقی می‌ماند شجاعت است.

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.