سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

چرا مدام فرصت هایم را از دست میدهم؟

بسیاری از مواقع ما دعا میکنیم تا آرزوهایمان محقق شوند یا با کلی روش دیگه چیزهایی و میخواییم این انرژی که از خواستن شما متصاعد میشود یه چیزهایی را به عنوان فرصت به زندگی ما می آورد اما اصولا کسانی که عزت نفس کافی ندارند به جای استفاده از فرصت ها اغلب فرصت سوزی میکنند و این باعث میشه همیشه در زندگی عقب بمانتد و احساس قربانی بودن دهشته باشند
سوده هروی

تردیدی نیست که انسان هر روز و مدام فرصت‌های فوق‌العاده‌ای را که سر راهش قرار می‌گیرد، از دست می‌دهد. برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش به‌سختی کار می‌کند، ولی موفقیتی به دست نمی‌آورد، چون از شانس‌هایی که زندگی در مسیرش قرار می‌دهد، بهره‌ای نمی‌برد.

وقتی اتوبیوگرافی ریچارد برانسون را می‌خواندم، این‌طور به ذهنم خطور کرد که این کارآفرین فوق‌العاده موفق، به‌خاطر توانایی عجیبش در شناسایی فرصت‌ها بوده که میلیاردها دلار به دست آورده است. اما آنچه او را از دیگران متمایز می‌کرد و تفاوت لازم در حیطهٔ کسب‌وکار و زندگی را به وی می‌داد، تمایلش به ریسک کردن روی فرصت‌هایی بود که سر راهش قرار می‌گرفتند. او برای استفاده از فرصت‌ها، منتظر فلان موقعیت عالی نمی‌ماند، بلکه در اولین فرصت و فوری از آن‌ها بهره می‌برد و همین تفاوت او نسبت به رقبایش بود. البته گاهی اوقات هم که از آن فرصت استفاده می‌کرد، دقیقا نمی‌دانست قدم بعدی‌اش چه باید باشد. اما اهمیتی نداشت، چون به هر حال یک قدم جلوتر از بقیه بود و مطمئن بود که همه‌چیز را فوراً راست‌وریس خواهد کرد. برای ریچارد برانسون، برداشتن نخستین قدم، مهم‌ترین قدم بود. او می‌دانست که بالاخره همه‌چیز سر جای خودش قرار خواهد گرفت.

حالا که از ریچارد برانسون به‌عنوان الگو در استفاده از فرصت‌ها استفاده می‌کنیم، می‌خواهم بگویم چگونه فرصت‌هایی را که سر راهمان قرار می‌گیرند، بشناسیم و از آن‌ها استفاده کنیم. اما برای شروع، ابتدا باید بفهمیم فرصت دقیقا چیست و چگونه می‌توانیم ذهن خود را برای دریافت فوری آن آماده کنیم.

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.