سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

️نکات مهم برای جلوگیری از افتادگی پوست هنگام کاهش وزن

خیلی سریع وزن کم نکنید
سوزاندن چربی‌های اضافه‌ی بدنتان با سرعت زیاد، به سلول‌های پوستتان مهلت نمی‌دهد که به شکل مناسب خودشان بازگردند از رژیم‌های غذایی زودگذر و سخت دوری کنید، در عوض بر روی کاهش نهایتاً هفته‌ای یک کیلوگرم از وزنتان تمرکز کنید، کاهش وزنی پایدار

تمرین با وزنه و ورزش‌های قدرتی
چنین تمریناتی باعث خواهد شد عضله بسازید و عضلات بدنتان رشد کند، بنابراین بدنتان زیر پوستتان شکل می‌گیرد

از نوشیدن آب کافی غفلت نکنید
پوستی که آبر سانی شده باشد خیلی بیشتر قابل ارتجاع است در طول روز با خودتان آب بهمراه داشته باشید تا جرعه جرعه بخاطر پوستتان بنوشید حتی می‌توانید با درست کردن نوشیدنی های رژیمی به ذائقه‌ی چشایی‌تان بیشتر برسید یادتان نرود که مصرف نوشابه را کاهش دهید یا حتی بهتر از آن کاملاً قطع کنید

 از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید

اگر قصد دارید بیرون از منزل به ورزش بپردازید، بهتر است زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید می‌تواند کلاژن پوست را تخریب کند و باعث افتادگی پوست شود. پیاده‌روی و دویدن خود را صبح زود انجام دهید. از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که برچسب ” طیف گسترده ” داشته باشند. این گونه ضد آفتاب‌ها می‌توانند پوست شما را در برابر اشعه ی ماوراء بنفش محافظت نمایند. لباس‌های مناسب به تن داشته باشید. لباس‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانند در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید از شما مراقبت نمایند.

از میوه و سبزیجات استفاده کنید
برای پیشگیری از افتادگی پوست سعی کنید در برنامه غذایی تان از میوه و سبزیجات استفاده کنید. این موادغذایی حاوی مواد مغذی هستند که برای سلامت پوست بسیار مناسب است. وجود ویتامین A و یا لیکوپن در سبزیجات و میوه‌ها می‌تواند برای سلامت پوست بسیار مفید باشد. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که آنتی اکسیدان‌های موجود در سبزیجات و میوه ها می‌تواند از پوست انسان در برابر اشعه‌ی مضر ماوراء بنفش محافظت نماید. شما می‌توانید این آنتی اکسیدان‌ها را در گوجه فرنگی، فلفل قرمز و سایر سبزیجات پیدا کنید. در این میان، سبزیجاتی با برگ سبز و مرکبات دارای ویتامین C فراوانی هستند که به ساخت کلاژن کمک فراوانی می‌کند.

 سیگار را ترک کتید
سیکار کشیدن را ترک کنید. هر سیگاری که شما روشن می‌کنید، می‌تواند پوست شما را شل‌تر کند و از استحکام آن بکاهد. قرار گرفتن در معرض دود سیگار نیز می‌تواند سطح پروتئین‌های التهابی در پوست را افزایش دهد و از سطح کلاژن در پوست بکاهد. همین امر نیز موجب افتاده شدن پوست و ایجاد چین و چروک‌های مختلف در آن می‌گردد.

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.