سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

دستور تهیه دسر پاناکوتا وانیلی

پاناکوتا

مواد لازم:

خامه صبحانه            400 گرم

شیر                       1 پیمانه

پودر ژلاتین               3 قاشق چایخوری

شکر                      1/2 پیمانه

وانیل                      1/2 قاشق چایخوری

 

 

مرحله اول:

برای تهیه پاناکوتا ابتدا یک و یک دوم پیمانه شیر را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود ولی مراقب باشید نجوشد.

مرحله دوم:

وقتی شیر گرم شد مقداری از آن را (حدودا یک پیمانه یا کمتر) روی بخار کتری یا سماور یا… قرار دهید (روش بن ماری) و به آرامی و کم کم پودر ژلاتین را به شیر اضافه کنید. به سرعت بهم بزنید تا پودر ژلاتین گلوله نشود و به خوبی با شیر مخلوط گردد.

مرحله سوم:

وقتی شیر با ژلاتین به خوبی مخلوط شد، آن را به قابلمه ی حاوی مابقی شیر برگردانید و کمی هم بزنید. همانطور که قابلمه روی حرارت ملایم است، دقت کنید که مایه شما نجوشد. اگر مایه شما به حد جوش رسید باید آن را مدت کوتاهی از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود و دوباره ادامه دهید.

مرحله چهارم:

در ظرفی جداگانه شکر را در خامه بریزید و با هم مخلوط کنید. به قدری هم بزنید تا خامه ساختاری یک دست پیدا کند.

مرحله پنجم:

حالا مخلوط خامه و شکر را به قابلمه ی شیر روی حرارت ملایم اضافه کنید، وانیل را بیفزایید و به خوبی بهم بزنید تا یک دست شود.

مرحله ششم:

وقتی مایع یک دستی حاصل شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و مایع را در ظرف سرو یا قالب مورد نظرتان بریزید. کمی که خنک تر شد آن را در یخچال بگذارید تا ببندد و سفت شود.

مرحله هفتم:

برای تهیه سس میوه روی پاناکوتا، میوه های مورد نظرتان را از قبل در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. سپس میوه های یخ زده را با دو قاشق غذاخوری پودر قند در مخلوط کن یا میکسر بریزید تا یک دست شوند. سس شما حاضر است. موقع سرو روی پاناکوتا بریزید و نوش جان کنید.

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.