سئو
برزگران/a>
تبلیغات
طراحی سایت
خشکشویی
تصفیه آب

کتاب سینوهه (پرشک مخصوص فرعون)

ممکن است که لباس و زبان و رسوم و آداب و معتقدات مردم عوض شود ولی حماقت آنها عوض نخواهد شد و در تمام اعصار می‌توان به وسیله‌ی گفته‌ها و نوشته‌های دروغ مردم را فریفت زیرا همان‌طور که مگس، عسل را دوست دارد، مردم هم دروغ و ریا و وعده‌های پوچ را که هرگز عملی نخواهد شد دوست می‌دارند

کتاب سینوهه (پرشک مخصوص فرعون)
اثر میکا والتاری
(جلد اول)

داستان رمان سینوهه پزشک مخصوص فرعون چیست؟

سینوهه نام شخصیت اصلی داستان است که در بزرگسالی تبدیل به حاذق‌ترین پزشک زمانه‌ی خود می‌شود و به مقام پزشک مخصوص فرعون هم دست پیدا می‌کند. سینوهه در نوزادی توسط پدر و مادر حقیقی خود به رود نیل سپرده می‌شود و زوجی فقیر او را در سبدی حصیری از آب می‌گیرند و از آن‌جایی که فرزندی ندارند او را به عنوان فرزند خود بزرگ می‌کنند. پدر سینوهه پزشک است و سینوهه را در کسب علم تشویق می‌کند. شخصیت اصلی داستان ما که اکنون یک پزشک جوان و خوش‌آتیه محسوب می‌شود دل به زنی زیبا و حیله‌گر می‌سپارد. این آشنایی مسیر زندگی سینوهه را برای همیشه تغییر می‌دهد. این پزشک جوان برای به دست آوردن دل معشوقه‌ی خود، تنها دارایی والدینش یعنی قبر آن‌ها را به این زن حیله‌گر هدیه می‌کند. این قبر برای مصریان باستان معنای بسیار عمیقی داشت و سینوهه با این کار در حقیقت آخرت و رستگاری والدین خود را می‌بخشد. سینوهه که اکنون دیگر به والدین خود خیانت کرده از سوی معشوقه‌اش نیز ترک می‌شود و این ماجرا زخم‌های عمیقی بر قلب و روح او باقی می‌گذارد. این اتفاق و تبعات آن مسیر زندگی سینوهه را پر از تجربیات تلخ می‌کند اما در نهایت او را به بالاترین مقام ممکن می‌رساند و به یکی از مهم‌ترین اشخاص در دربار فرعون تبدیل می‌شود.

شما با مطالعه‌ی این کتاب با زندگی، عقاید و سطح علم و دانش در مصر و خاورمیانه آشنا می‌شوید. اگر به مطالعات تاریخی علاقه‌مند هستید این کتاب را از دست ندهید.

اضافه کردن نظر

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.