بدان و فیت بشوآهن عنصر م

بدان و فیت بشو

آهن عنصر مهمی در بدنه که از وظایفش انتقال اکسیژن در بدن (هموگلوبین) و به عضلاته (میوگلوبین) که به همین خاطر تاثیر مستقیم و مشهودی روی عملکرد ورزشی داره و حتی کمبود جزئیش عملکرد ورزشی رو مختل میکنه

دو نوع آهن در منابع غذایی وجود داره
️«آهن هِم» (هم‌خانواده هموگلوبین؛ هِم یعنی خون) که توی مواد غذایی وجود داره که هموگلوبین و میوگلوبین داشتن، یعنی فقط گوشت‌ها (شیر و تخم مرغ هم نه فقط بافت‌های خون‌دار)
️و «آهن غیر هم» که هم در منابع حیوانی و هم در سایر منابع گیاهی موجوده

️آهن حیوانی «هِم» جذب بالایی داره و “میزان جذبش تحت تاثیر هیچ ماده خوراکی دیگه‌ای قرار نمیگیره”

️آهن گیاهی «غیر هم» جذب پایینی داره

پس هرچی میگن جذب آهن رو کم میکنه مال منابع گیاهیه فقط

نکته اگر کمبود شدید آهن دارید بهتر است چای یا قهوه با فاصله از وعده ها مصرف شود

اضافه کردن نظر

Gridlove

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

خبرنامه ایمیلی

برای مشترک شدن و دریافت جدید ترین اخبار و مطالب ما ایمیل خود را وارد کنید.